Tuesday, March 10, 2009

MB Perak : 'Kemuncak Penderhakaan'

1- Upacara penanaman pokok yang dilakukan oleh PR di Lebuh Istana ketika persidangan haram DUN bukan lambang demokrasi tetapi sebagai kemuncak penderhakaan dan kebiadaban terhadap Sultan dan Undang-undang (perintah mahkamah).

2- PR mengaitkan persidangan tersebut dengan sejarah revolusi Perancis pada 1789 adalah untuk mengelirukan rakyat kerana revolusi tersebut sebenarnya telah menjatuhkan sistem bermonarki mutlak (sistem beraja) dan itulah sebenarnya niat pembangkang iaitu untuk membunuh sistem raja berpelembagaan di negara kita.

3- Nizar dan PAS menipu apabila menyatakan persidangan DUN bawah pokok juga berkaitan dengan peristiwa perjanjian Hudaibiyah antara Nabi Muhammad s.a.w dengan kaum Quraisy yang turut berlangsung di bawah pokok. Ini merupakan penyelewengan dokumentasi Islam yang tidak benar.

pemudagerik : rakyat Perak harus sedar antara yang benar dan salah. PR tidak peduli malah cuba memberi tafsiran salah dan memanipulasikan fakta politik sama ada ianya datang dari Al-Quran, Hadis ataupun sejarah dunia demi kepentingan parti mereka.

No comments: