Sunday, March 22, 2009

Pakatan Rakyat bergelora!!!

1- PAS sangat kecewa kerana wakil PKR, Manikumar telah dicalonkan pada pilihanraya kecil DUN Selambau. PAS sebelum ini telah mewar-warkan kepada para pengikutnya bahawa parti tersebut akan mendapat perkenan majlis tertinggi PR bagi mendapat hak sebagai calon bagi kerusi dun tersebut walaupun PAS sebenarnya mengetahui bahawa kerusi tersebut bukan untuk bahagian PAS. Bagi mengelakkan perasaan para pengikutnya terguris, PAS telah mengesahkan akan bertanding di peringkat parlimen di Perak nanti.

2- Timbalan Ketua Menteri 1 Pulau Pinang, Mohd. Fairus Khairudin telah meletakkan jawatannya semalam. Ini berikutan krisis yang berlaku dalam sistem kepimpinannya dan ketidakpuashatian beliau dalam menjalankan kerja-kerja pentadbiran negeri. Namun beliau akan kekal sebagai DUN Penanti dan ahli PKR. Sebab perletakkan jawatan tersebut tidak dinyatakan tetapi hasil maklumat sumber-sumber tertentu, Fairus dipercayai menyatakan sebab beliau meletak jawatan kerana ingin menyambung pengajiannya. Selain itu, terdapat juga desas-desus mengatakan bahawa Fairus telah gagal mematuhi arahan dari Anwar Ibrahim dalam kerja-kerja politik.

pemudagerik: Parlimen Bkt. Gantang semakin panas!!!

1 comment:

Anonymous said...

UMNO harus melihat dan mendengar pandangan dan suara dari pemuda pemuda Bukit Gantang.mereka penentu jatuh bangun UMNO di kawasan itu.