Monday, December 28, 2009

Guan Eng: Disiasat Akta Hasutan


Persoalannya siapa pembunuh Teoh Beng Hock???

Lim Guan Eng telah mengeluarkan kenyataan semasa berucap di Konvensyen Pakatan Rakyat bahawa Teoh Beng Hock mati akibat dibunuh. Menurut Ketua Polis Selangor, Datuk Khalid Abu Bakar menjelaskan bahawa kertas siasatan telah dibuka dan beberapa saksi yang mendengar ucapan tersebut dipanggil untuk memberi keterangan. Pada hakikatnya, Guan Eng sepatutnya tidak memberikan sebarang kenyataan sesuka hati kerana kes tersebut masih lagi dalam inkues di mahkamah. Tetapi seperti biasa, Guan Eng yang langsung tidak takut dengan undang-undang negara Malaysia akan bertindak sewenang-wenangnya.

Asalnya, Teoh Beng Hock, Setpol Exco Selangor, dipanggil sebagai saksi untuk membantu siasatan kes salah guna kuasa seorang exco kerajaan negeri Selangor. Beliau juga memberi jaminan kepada SPRM untuk kembali dengan membawa beberapa dokumen yang dianggap penting dalam siasatan tersebut. Selesai siasatan, Teoh dikatakan telah menghubungi seseorang dan bertindak berehat di bangku luar bilik siasatan. Pada keesokan harinya, dia didapati mati setelah dikatakan terjatuh di bangunan SPRM. Pada fikiran kita adakah dia dibunuh atau terpaksa membunuh diri?? Pada masa kini, mahkamah sedang dalam proses inkues terhadap kes tersebut tetapi Guan Eng telah pun mengaku bahawa Teoh telah dibunuh. Ini seterusnya merungkai bahawa jika benar Teoh dibunuh, maka siapa dalang pembunuhnya?? Jika di negara Jepun misalnya, seseorang yang taat setia dalam sesebuah kumpulan atau pertubuhan kongsi gelap, perkara membunuh diri adalah perkara biasa kerana mereka berpegang pada sumpah yang telah dibuat. Jika mereka ditahan oleh pihak berkuasa atau kumpulan-kumpulan kongsi gelap yang lain, mereka akan membunuh diri bagi mengelakkan sebarang RAHSIA DAPAT DIBONGKAR!

pemudagerik: Harap pihak polis akan mengambil tindakan yang keras kepada mereka yang tidak hormat pada undang-undang negara. "ADAKAH MEREKA INI BUKAN WARGANEGARA??"

No comments: