Tuesday, March 24, 2009

PERWAKILAN BIJAK MENENTUKAN KEPIMPINAN BERWIBAWA

1- Hari ini sesi pemilihan kepimpinan pemuda bagi sesi 2009-20012 akan berlangsung di PWTC. Calon-calon bagi Ketua Pemuda terdiri daripada YB Mukhriz Mahathir, YB Khairy Jamaluddin dan YB Khir Toyo. Manakala pertandingan bagi jawatan Naib Ketua Pemuda iaitu YB Razali Ibrahim dan Reezal Merican Naina Merican serta 65 orang yang akan bertanding bagi Exco Pemuda.

2- Amanat dan mesej yang disampaikan oleh Timbalan Presiden UMNO, Dato' Seri Najib mengenai peranan serta tanggungjawab para perwakilan untuk memilih pemimpin yang benar-benar mampu mengembalikan kekuatan UMNO disamping mengelakkan daripada terpengaruh dengan sentimen luar jangka. Tambah beliau, pemilihan kali ini dilihat 'paling berat dalam sejarah' memandangkan kekuatan dan kelayakan yang dimililiki oleh setiap calon. Tegas beliau juga, pemilihan kali ini merupakan penentu kepada survival politik UMNO dalam mengharungi arus politik yang semakin kompleks.

pemudagerik : semoga sesi pemilihan dapat dijalankan dengan lancar dan pemimpin yang dipilih nanti akan membawa perubahan positif dalam menggerakkan institusi pemuda yang lebih cemerlang.


No comments: