Wednesday, April 1, 2009

MENGAPA PERLU TOLAK PAS..?

1- PAS bertanding di Parlimen Bkt Gantang bukan kerana kejujurannya untuk menjadi sebuah parti bagi mentadbir negara tetapi lebih kepada untuk membalas dendam terhadap BN yang berjaya merampas kembali Negeri Perak akibat kelemahan pentadbirannya. Umum mengetahui pelantikan calon Bkt Gantang oleh PAS iaitu Nizar adalah semata-mata hendak menunjukkan kepada rakyat yang Nizar ini seolah-olah diterima rakyat Perak. Nizar langsung tidak pernah berbuat kebajikan kepada rakyat Bkt Gantang tetapi berhajat untuk menjadi wakil rakyat di situ..bukankah ini tindakan yang amat pelik?

2- Dalam statistik kerusi ahli Parimen Malaysia PAS=23, DAP=51, PKR=31, manakala BN=141 di mana UMNO=76. Ini jelas menunjukkan bahawa PAS adalah sangat berbohong mengenai keinginan mereka kononnya akan menjadi pemerintah Malaysia. Rakyat boleh membuat penilaian yang sewajarnya kerana setelah 52 tahun kemerdekaan negara, rakyat semakin bijak dan matang dalam mentafsir arus politik negara.

3- PAS langsung tidak pernah memperjuangkan Islam seperti yang didakwanya kerana PAS hanya menggunakan agama untuk kepentingan parti mereka. Tindakan melaungkan takbir yang bukan untuk berjihad ke jalan Allah SWT tetapi digunakan sewaktu mereka menyambut pemimpin (termasuk bukan Islam), berdemontrasi atau ketika berjumpa dengan orang-orang BN (sesama Islam dengan perasaan benci) jelas memperlihatkan penggunaan yang salah. Penjenamaan ulamak PAS atau UMNO oleh puak-puak PAS nyata menyedihkan kerana kita sebagai orang Islam hanya mempunyai satu golongan ulamak iaitu Ulamak Islam!!!

4- Orang-orang melayu perlu sedari, PAS dalam pemerintahan mereka di Perak dan Kedah tidak menampakkan usaha-usaha bagi menjaga kebajikan rakyat keseluruhannya tetapi PAS hanya menjaga kepentingan puak-puaknya sahaja (jika melayu) dan memberi terlalu banyak kelebihan kepada orang-orang Cina atau Indian (puak-puak DAP & PKR). Ini kerana PAS di Perak tidak mempunyai kuasa yang besar dalam sistem pemerintahnnya.

No comments: