Wednesday, April 1, 2009

PILIHANRAYA KECIL BERMULA!!

1- 29/3/09 akan menyaksikan hari penamaan calon bagi pilihanraya kecil di 1 Parlimen dan 2 DUN akan dijalan serentak iaitu Parlimen Bukit Gantang, DUN Bkt. Selambau dan DUN Batang Air.

2- Penulis telah mengahadiri semasa hari penamaan calon di Parlimen Bkt. Gantang. Suasana mula sibuk sejak jam 5.00 pagi di mana kehadiran penyokong-penyokong dari seluruh Malaysia yang terdiri dari parti BN dan PR. Penulis yang berada bersama-sama dengan jentera pilihanraya Pemuda UMNO Gerik, telah mula berkumpul dan mendapat sedikit maklumat daripada pihak polis tentang persiapan dan proses perarakan semasa penamaan calon nanti. Seluruh sekitar bandar Taiping dihujani dengan poster, banting, kain rentang dan bendera parti-parti yang bertanding.

3- Dianggarkan sekitar 30-40 ribu penyokong kedua-dua parti telah berkumpul di padang MPT seawal jam 7.00 pagi. Ini menyaksikan hampir 3000 anggota keselamatan yang terdiri daripada unit trafik, polis bantuan, FRU dan sebagainya untuk menjamin keselamatan. Bukan sahaja keadaan di padang yang sesak malah di seluruh bandar Taiping. Sehinggakan semua kedai-kedai makan yang ada penuh seperti 'semut mendapat gula'.

No comments: