Tuesday, July 14, 2009

Keputusan Manek Urai : UMNO tidak kecewa

1- Dengan perbezaan 65 undi majoriti telah menidakkan keinginan hampir 10,000 orang rakyat untuk melihat pembangunan dan kemajuan di DUN Manek Urai sekali lagi. Rata-rata mereka (yang tidak dapat mengundi) sangat kecewa dengan kemenangan PAS kerana menganggap PAS akan meneruskan tradisi lama iaitu hanya membiarkan aspek pembangunan fizikal malah tidak langsung berusaha untuk membantu golongan rakyat yang miskin atau susah. Sebaliknya hanya bersandiwara atas nama Islam dengan cara menanamkan perjuangan benci, fitnah dan hinaan.

2- Tuan Aziz, calon BN, yang menerima keputusan tersebut dengan hati terbuka menganggap kekalahan itu mungkin mempunyai hikmah disebaliknya dan beliau memberi jaminan akan terus menabur bakti serta tenaganya sedaya upaya untuk membantu rakyat Manek Urai. Namun beliau juga bersyukur kerana hasil keputusan tersebut menunjukkan sokongan rakyat terhadap UMNO/BN semakin meningkat berbanding keputusan PRU-12 yang mana majoritinya lebih kurang 1000 undi. Beliau mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua yang mengundi beliau, petugas-petugas pilihanraya dari UMNO mahupun komponen BN dan pihak penguatkuasa yang telah menjalankan tugas dengan amat baik.

pemudagerik: Rakyat perlu bijak memilih pemimpinnya kerana pemimpin yang berilmu akan memimpin ke arah kemajuan dan kesajateraan rakyat dan generasinya. Jangan nanti 'menang sorak, kampung tergadai'.

No comments: