Tuesday, August 4, 2009

Selangor: PR Gelabah

1- Geopolitik di Selangor makin meruncing kerana terdapat beberapa berita yang membuatkan MB Khalid 'panas punggung'. Kisah-kisah panas YB Ronnie dan YB Rodziah semakin hangat diceritakan. Masakan tidak, isu-isu bersifat Islamik dan rasuah yang kononnya diperdendangkan oleh Pakatan 'haram' Rakyat sebagai senjata bagi memujuk pengundi semasa pilihanraya lalu sekarang telah "MAKAN TUAN".

2- YB Rodziah @ Kak Ogy selaku ADUN Bt.3 dan Exco Kerajaan Negeri Selangor semakin pendek nafasnya apabila kes rasuah melibatkan RM375 000 mempunyai bukti yang kukuh untuk diketengahkan. Lebih malang lagi, apabila siasatan berkenaan kes rasuah tersebut 'terpaksa' dilakukan oleh jawatankuasa dalaman PKR setelah mendapat laporan lengkap dari sumber-sumber tertentu. Sebelum ini, Kak Ogy beria-ia benar menjelaskan berkenaan segala peruntukan tersebut semasa ditemubual oleh akhbar Sinar pada 1 Ogos lalu dan bertindak menyalahkan pihak-pihak lain bagi menutup kesalahan tersebut. Namun dengan petunjuk dan bukti yang dijelaskan dalam www.anwaribrahimdotcom.blogspot.com telah memperincikan tentang penyelewengan tersebut. SILALAH JAWAB KAK OGY..

2- Setelah Pemuda UMNO Selangor mendesak kerajaan negeri berhubung dengan tindakan YB Ronnie yang 'masuk campur' dalam urusan hal ehwal Islam di Selangor, barulah Pesuruhjaya PAS negeri, Datuk Dr. Hasan Ali, membuat sidang media untuk mendesak kerajaan Selangor agar mengharamkan penjualan arak di daerah yang majoritinya orang Islam. Ronnie Liu sebelum ini telah mengarahkan MPSA agar memulangkan arak-arak yang telah dirampas oleh PBT tersebut kepada 'tauke'nya semula. Arak-arak tersebut dirampas kerana menjalankan perniagaan tanpa permit yang sah dan dijual secara umum. Malah beliau turut menggertak kapada PBT tersebut "Lu Orang Talak Kenal Sama Saya Kaa", seolah-olah menunjukkan beliau sangat berkuasa dengan jawatan 'wakil rakyat'nya. KEPADA PAS SELANGOR, TAKKAN HANYA MENDESAK SAHAJA, GUNALAH KUASA YANG ADA UNTUK MENDESAK M.B KHALID SUPAYA MEMBERI AMARAN KEPADA RONNIE ATAU MENDESAK RONNNIE SUPAYA LETAK JAWATAN DALAM EXCO NEGERI. SUDAHLAH KES 'KANDANG BABI' TELAH KAMU HALALKAN. SEBENARNYA KAMU TAKUT SEBAB KAMU TAHU SIAPA SEBENARNYA "YB RONNIE LIU'!!!

pemuda gerik: Rakyat sebenarnya sudah bijak menilai. Jika kamu kata UMNO sangat teruk tetapi kamu lagi parah dan boleh masuk ICU dah. Kemudian kamu bohong pada rakyat bahawa ini semua kerja jahat UMNO. Sungguh jijik kamu ini!

2 comments:

rockerpolitkjugak said...

tahniah bro..teruskan membocor rahsia dieorg nie. pembangkang hanya pandai cakap kat org laen tp bila kene dr sndr baru dieorg tau..bro, ko cpt dpt news lah, ape rahsia ko ekk?

Nasionalis1982 said...

Geng...

Selain membongkar isu nasional, saya minta blog ini turut memuatkan aktiviti-aktiviti UMNO Bahagian Gerik.

Bukan apa...perantau @ anak2 Gerik (Pride of Gerik) mau jugak tau perkembangan di tanah tumpah darah sendiri.

http://nasionalis1982.blogspot.com/

"Pride of Gerik"