Sunday, October 25, 2009

Sidang DUN Perak: Pembangkang atur strategi

1- Sidang bajet DUN Perak akan dibentangkan pada 28 Oktober ini (Rabu) selaras dengan tanggungjawab kerajaan untuk menyatakan bajet pada tahun 2010. Sidang bajet ini adalah kali pertama setelah kerajaan BN kembali menjadi pemerintah di negeri Perak.

2- Dalam laporan Malaysiakini, Nizar awal-awal lagi telah menyatakan kegusarannya dengan menuduh kerajaan BN menyediakan 15 orang 'samseng' yang ditugaskan untuk membelasah ADUN PR bukan beragama islam. Beliau yang hanya mendengar dari mulut ke mulut memberitahu, lima ADUN Pakatan itu ialah Chang Lih Kang (Teja), Chan Ming Kai (Simpang Pulai), S Kesavan (Hutang Melintang), A Sivasubramaniam (Buntong) and Thomas Su (Pasir Pinji). Ini jelas satu kaedah penipuan untuk menakutkan rakyat bahawa kerajaan BN Perak adalah kerajaan samseng.

3- Selama ini rakyat juga sedar bahawa yang menjadi samseng dalam dewan adalah terdiri dari ADUN-ADUN PR sahaja, mereka bukan hanya menengking serta memaki hamun, malah menghentak meja, mencabut mikrofon dan juga makan di meja dewan. Ini ternyata helah pembangkang demi menutup kesalahan mereka yang mana kebanyakan meraka ini tidak tahu apa itu peraturan dewan.

4- Nizar juga tidak perlu berbohong berkenaan isu samseng ini kerana sebelum ini mereka telah pun menyediakan samseng khas yang datangnya dari PAS iaitu 'komander baju merah'. Mereka ini telah diupah untuk menjadi pengawal khas kepada setiap tindakan pembangkang samada semasa demontrasi atau pilihanraya. 'Komander baju merah' juga terdiri daripada remaja yang di bawah umur di mana mereka boleh jadikan alasan jika sesuatu masalah berlaku sebagai contoh, jika ahli bawah umur 'komander baju merah' ini ditangkap, maka polis bertindak zalim kerana menahan remaja bawah umur. Itulah taktik yang paling kotor dan keji.

5- Rakyat sudah muak dengan permainan dan gaya politik bodoh pembangkang. mereka hanya mahu melihat sebuah kerajaan yang dapat memberi manfaat kepada rakyat dan bukan hanya pandai berlakon dalam dunia retorik politik pembangkang. Dalam suasana ekonomi yang tidak begitu baik diseluruh dunia, pemimpin-pemimpin yang dipilih rakyat seharusnya memainkan peranana penting dengan menjana idea-idea yang bijaksana untuk terus memberi perkhidmatan terbaik untuk rakyat.

pemudagerik: Pakatan 'haram' Rakyat akan memanggil wartawan dari luar negara bagi menunjukkan kepada dunia bahawa seksanya politik di Malaysia. Tahniah kerana menipu!

No comments: