Wednesday, April 8, 2009

BUDAYA SAMSENG DALAM PILIHANRAYA DI BKT GANTANG

1- Ramai yang memerhatikan gelagat para penyokong PR di bkt. gantang amat memualkan, mereka ini bukan terdiri daripada orang-orang tempatan tetapi orang luar! Mereka bersikap kurang ajar kerana sanggup menahan bas-bas penyokong BN atas alasan pengundi hantu. Bukankah mereka juga terdiri dari orang luar, mungkin mereka sebenarnya pengundi hantu.

2- Kaki-kaki samseng PR digelar sebagai skuad komando PAS. Mereka ini dilatih bukan untuk mempertahankan tanah air tetapi untuk merosakkan jentera pilihanraya BN. Mereka turut dibekalkan dengan peralatan tertentu yang sudah tentu boleh menimbulkan bahaya kepada orang lain. Mereka juga dibekalkan dengan 'walkie-talkie' untuk memudahkan sebarang urusan terutama jika berlakunya sesuatu hal antara penyokong BN dan PR.

2- Skuad komando ini juga terdiri daripada remaja-remaja yang berusia belasan tahun. Polis juga berjaya menahan beberapa orang daripada remaja ini dan mereka semuanya berusia antara 15-18 tahun. Sungguh mengaibkan kerana seolah-olah wujudnya ketidakstabilan geopolitik dalam pilihanraya negara kita.

No comments: