Friday, April 3, 2009

Kalimah ALLAH Untuk ISLAM

1- Dalam berpolitik tidak kira orang lama atau baru, orang islam atau bukan islam hendaklah tahu batas-batasnya. Apatah lagi berkaitan dengan isu-isu agama islam. Janganlah kerana tamakkan kuasa sanggup menggadai agama. Jangan letakkan kepentingan parti melebihi agama. Hal ini perlu diberi perhatian yang serius untuk semua rakyat Malaysia!!

2- Ucapan Anwar Ibrahim dalam cemarahnya di Batang Air mengenai hak penggunaan kalimah Allah untuk agama-agama lain jelas menunjukkan bahawa kebiadaban dan jahilnya beliau dalam memberi tafsiran tentang kalimah suci itu. Semua ini bertujuan untuk meraih undi kepada bukan islam di Batang Air, namun adakah beliau sedar mempermainkan agama dalam mengejar politik duniawi bukan sahaja akan mengahancur negara malah umat islam seluruhnya. Siapakah Anwar untuk memberi keistimewaan tersebut? Sedangkan hal tersebut telah diputuskan oleh Majlis Fatwa bahawa kalimah ALLAH khusus untuk Islam sahaja. Taubatlah beliau dengan apa yang beliau nyatakan itu. Masyaallah..

3- Umat Islam harus sedar, agama yang kita anuti ini suci dan tidak boleh dipermainkan sewenang-wenangnya. Kita perlu tahu keterbatasan kita dalam berpolitik mahupun hal-hal lain. Sesungguhnya rakyat sudah mulai muak dan sedar dengan sikap pihak-pihak perosak politik yang menggunakan kalimah suci untuk kepentingan mereka. Ada yang kononnya mendakwa boleh mengeluarkan fatwa setaraf dengan musyawarah ulamak, menggunakan hadis-hadis bagi kepentingan politik parti dan melaungkan kalimah suci bertujuan menyatakan parti mereka adalah jihad ke jalan Allah. Astaghfirullah..

No comments: