Wednesday, April 8, 2009

KEMENANGAN NIZAR, KEMENANGAN BANGSA TERTENTU

1- BN menerima kekalahan dengan hati terbuka tanpa menghunus kesalahan kepada SPR, anggota keselamatan mahupun kerajaan sendiri. Kemenangan PR adalah hak rakyat untuk tentukan siapa pilihan pemimpin mereka.

2- PR menang tipis dan BN telah pon kenal pasti beberapa sebab. Antara sebab utama ialah kekalahan semua peti undi di Kuala Sepetang. Hasil dari pemeriksaan pengundi di situ, 85% adalah terdiri daripada orang-orang cina. Mengapa hal ini berlaku? Adakah sesuatu muslihat yang rakyat tidak nampak dalam situasi ini? Kita semua sedia maklum dan sangat rasional. Jadi, Nizar jangan sombong dengan kemengan beliau kerana yang menang bukan PAS sebaliknya ada bangsa yang mnjaga kepentingan mereka.

3- Orang-orang melayu terutama UMNO harus sedar dengan hal ini. Kemana rakan-rakan komponen kita? Malangnya jika berkenaan dengan hal jawatan negara bukan hebat diusahakannya sehingga kedengaran jawatan penting negara dipertaruhkan. PAS pula jangan alpa kerana mereka hanya dilihat sebagai 'menang sorak, tanah tergadai'. Fikirlah tentang kepentingan anak bangsa kita. Remaja melayu yang terlibat dengan dadah dah la ramai, mat rempit semakin bertambah, bohsia dan pelacur semakin luar biasa manakala puak-puak fanatik politik sanggup membunuh hak serta kepentingan bangsa sendiri. Nauzubillahhiminzalikh....

No comments: