Saturday, August 8, 2009

Apa Nasib PAS & Hassan Ali di Selangor?

Saya dah katakan sebelum ini, Dr Hassan Ali sebenarnya bersendirian. Mana pembelaan untuk beliau? Apakah yang beliau lakukan tidak mendapat restu PAS Pusat? Semalam lebih malang."Kita sebenarnya telah menjangkakan sesuatu yang positif (pengumuman oleh Menteri Besar)... tapi...," kata Roslan Shahir, Ketua Penerangan PAS Selangor. Bukan sekadar itu sahaja, kini bagaikan wujud perbalahan terbuka yang berlarutan antara parti dalam Pakatan Rakyat di Selangor. Apa tidaknya, keadaan bercelaru itu ditambah tegang apabila DAP semalam menuntut supaya diwujudkan jawatankuasa disiplin bagi membincangkan tindakan terhadap Pesuruhjaya PAS Selangor itu. Ini berikutan Hassan Ali meminta agar Ronnie Liu dari DAP dilucutkan daripada jawatannya sebagai Exco Selangor, baru-baru ini. Timbalan Pengerusi DAP Selangor, Tony Pua, berkata tindakan Hasan Ali dalam kes itu dilihat "tidak sesuai serta tidak adil". Ini diburukkan lagi dengan tindakan Pemuda PAS mengadakan demonstrasi menentang Ronnie Liu, serta rancangan Pas mengadakan kempen besar-besaran di masjid-masjid berhubung isu itu sebagaimana yang dilaporkan media. "Apa yang membuatkan tindakan (Hasan) itu tidak dapat diterima ialah kenyataan bahawa Ronnie Liu menjalankan tanggungjawabnya dengan tekun, apabila mengarahkan supaya dipulangkan barang yang diambil secara tidak sah kepada pemiliknya," kata Pua di pejabat DAP Selangor semalam. DAP memiliki hubungan yang baik dengan Pas di peringkat persekutuan, namun menurutnya parti itu benar-benar bingung dengan apa yang berlaku di Selangor yang dilihat berbeza sama sekali dengan hubungan yang wujud di peringkat nasional. Pua berkata DAP akan menghantar surat kepada kepimpinan Pakatan Rakyat hari ini bagi menggesa supaya ditubuhkan satu jawatankuasa disiplin. Minggu lalu, Ronnie Liu selaku Pengerusi Jawatankuasa Tetap Kerajaan Tempatan, Kajian dan Penyelidikan negeri mengarahkan Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) memulangkan minuman keras yang dirampas dari sebuah kedai serbaneka di Jalan Liku, Seksyen 8, Shah Alam. Ekoran tindakan itu, Hasan Mohamed mendesak kerajaan negeri menarik balik portfolio kerajaan tempatan yang dipegang Liu. Roslan berkata pihaknya sebenarnya telah mengharapkan penyelesaian positif daripada Menteri Besar, Tan Sri Khalid Ibrahim yang membuat pengumuman tengah hari tadi. Roslan Shahir menambah, PAS Selangor akan mengkaji kenyataan Menteri Besar sebelum mengeluarkan pendiriannya.
(hambali1.blogspot.com)
pemudagerik: PAS jadi 'bola' tendangan DAP dalam Pakatan 'haram' Rakyat, dimainkan ikut suka hati takde pengadil dan takde peraturan. Inilah ceritanya bilamana PAS membisu dalam kes kandang babi. Tan Sri Khalid 'langsung tidak bijak' dan 'penakut' dalam kenyataan atau reaksi sehingga mengatakan SEMUA INI BUKAN ISU. Baguslah kalau macam tu reaksi MB, yang teraniaya terus ditindas dan yang menganiaya terus menindas.

4 comments:

Anonymous said...

Patutla komen kat blog marah orang demonstrasi...ko ni baru jadi cikgu dah bersyukur ..buta hati...hang dapat sekupang...orang atas BN dapat juta-juta ko tak ambik tau...syukur sebab ko dapat keja cikgu...apa punya otak camni...

yang demo tu elok..tapi aku tak salahkan polis dan fru yang kejar..simbah orang sampai kacau bilau..tapi orang yang keluarkan arahan tu..sapa? Puak ko la BN...najib tu..nak sangat kasi huru hara...pastu suruh org tuntut ganti rugi...babi yang takde kat situ bagi org luar meniaga pun claim...sapa tak nak duit... jadi ko lah satunya guru yang bodoh

CIKGU SUHASNI said...

Kalau kata marah kat org yang buat demontrasi HARAM, ya, aku mmg marah. aku tak tau sapa hang (anony) sbb hang bacul dan penakut tak nak tulis nama. hang join ke demontrasi haram tu atau hang salah seorang perancang?
Hang cuma tau orang BN dapat duit berjuta-juta, tapi hang tau orang2 PAS, PKR, DAP lagi kaya dari orang BN dpt dari duit 'haram'. Depa dapat duit dari mana hang tau ke? "jgn dok baling batu sorok tangan" laa.

Orang2 yang buat demontrasi haram kebanyakannya 99% peratus orang melayu..memekik terlolong macam org kena sampuk, anak menangis kena paksa ikut demontrasi, maki hamun polis tanpa sebab,dok bertakbir konon2 nak mintak pertolongan Allah utk musnahkan org melayu sndr..hang tau macam mana aku tau, sbb aku terpaksa jadi mangsa masa depa dok buat demontrasi haram tu lah..
Aku nak tanya hang, kenapa tak buat demo kat jalan petaling, brickfield dan bkt.bintang? Sebenarnya puak2 PAS takut dgn org cina dan india, samada takut tak dpt sokongan ms pilihanraya atau sokongan dalam bentuk 'kewangan'.

Aku ak kesah hang dok kata pasal pekerjaan aku, aku bersyukur kehadrat Allah swt kerana memberi aku rezeki yang halal utk family aku..aku tak mencuri langsung harta hang..

Aku rasa hang cuma cakap dari hang dok baca atau dengar dari media lah kot..hang takut baca atau dgr dari media lain sebab hang tau media pembangkang banyak menipu dari yg betul..tak percaya? Nak lawan kat mahkamah pon aku berani.

bakal.guru.melayu said...

Cikgu
Jangan takut dengan orang-orang sebegini. Mereka telah buta hati, mati jiwa.

Hidup mereka penuh dengan kebencian terhadap bangsa mereka sendiri, mereka benci kepada bangsa mereka yang berjaya dan akhirnya menabur fitnah bahawa kejayaan itu adalah hasil dari perkara-perkara mungkar.

Bangsat si Anony kerana mengatakan bodoh kepada orang yang memberi ilmu kepada orang lain. Allah S.W.T sendiri mengangkat darjat kepada manusia yang mencari ilmu dan menyampaikan ilmu kepada orang lain. Orang-orang sebeginilah yang akan membunuh generasi anak bangsa.

Saya harap cikgu tabah dalam perjuangan, saya amat tertarik dengan falsafah perjuangan cikgu yang cikgu nyatakan dalam profail cikgu. semoga berjaya dunia dan akhirat.

epal_pai said...

anony yang bodoh..celaka..pengkhianat..p***m**k..haram jadah..sial..anak haram..nak mampus..i***s..sundal n sekutunye lahh..

ko kalu nak ckp seorg cikgu tue agak2lah, ko tu sape??? pantang aku kat bangsat mcm ko nie ske gelarkn org yg berilmu bodoh, ko nie hebat sgt ke haa?

betullah cakap cikgu ko nie bacul dan penakut mcm anjing kurap!!!