Monday, August 17, 2009

Gobalakrishnan cuba cetuskan ketegangan di penamaan calon Permatang Pasir

1- Polis menahan ahli parlimen Padang Serai N Gobalakrishnan membantu siasatan kerana didakwa mencetuskan kekecohan di kawasan pusat penamaan calon bagi pilihan raya kecil DUN Permatang Pasir di Institut Kemahiran Belia Negara (IKBN) di Bukit Mertajam pagi ini.
2- Menurut Ketua Polis Negeri Datuk Ayob Yaakob, dalam insiden jam 11.30 pagi itu, ahli Majlis Tertinggi PKR itu telah mencetuskan kekecohan apabila mengingkari arahan polis supaya tidak menggunakan alat pembesar suara untuk melaungkan kata-kata berunsur provokasi.
3- Katanya setelah Gobalakrishnan ingkar dengan amaran polis sebanyak dua kali, seorang anggota polis menahannya tetapi beliau dan penyokongnya kemudian melawan anggota polis dan menyebabkan berlaku kekecohan. Kekecohan itu membabitkan kira-kira 50 penyokong pakatan pembangkang yang cuba merempuh kawalan polis di pusat penamaan calon itu. Bagaimanapun kekecohan dapat dikawal oleh pasukan polis dan Gobalakrishnan yang mendakwa tangan kirinya patah dalam pergelutan dengan polis itu dibawa ke Hospital Bukit Mertajam dengan sebuah ambulans.
4- Inilah kebiadaban pemimpin-pemimpin DAP, mereka sedaya-upaya akan mencetuskan pelbagai ragam bagi bertujuan menarik perhatian rakyat yang kononnya kerajaan itu kejam dan polis itu 'anjing kerajaan' yang zalim. Tidak puas dengan itu, dakwaan-dakwaan bahawa pihak polis berkasar dengan mereka seolah-olah hanya polis yang jahat sedangkan mereka sendiri cuba 'memprovokasi' supaya tindakan pihak polis membanteras sebarang unsur kekecohan seperti ganas. Tidak hairan selepas ini beliau akan membuat laporan polis dan memaksa kerajaan mengambil tindakan kononnya untuk mempertahankan Ahli Parlimen.
5- Pemimpin-pemimpin BN, khususnya mesti bertindak tegas terhadap orang-orang seperti ini. Sifat kurang ajar dan gangterisme mesti ditentang habis-habisan. Tindakan mereka tidak ubah seperti mencabar kerajaan dan mereka sememangnya tidak takut kerana telah dijamin oleh pengkhianat-pengkhianat melayu.
6- Apakah ini sebenarnya seorang pemimpin? Wahai pengundi-pengundi mahupun rakyat Malaysia sedarkah kita, kuasa yang ada pada orang-orang sebegini akan menghancurkan masa depan orang melayu ditanah airnya sendiri.
pemudagerik: Melayu jangan takut!!!

No comments: